
Έχετε δει (στην τηλεόραση, σε ταινία ή σε θέατρο) ή έστω ακούσει κάποια όπερα ή μελόδραμα? Σας άρεσε? Γενικά θα θέλατε να ασχοληθείτε περισσότερο με το είδος?
Θέατρο δεν είναι,δίκιο έχεις,αλλά όχι επειδή δεν έχει πρόζα (αν και αρκετές σύγχρονες όπερες έχουν αυτό το στοιχείο),αλλά επειδή οι ίδιοι οι μουσικοί δεν του δίνουν σημασία.Φυσικά το βάρος πέφτει στην μελωδία και στην μουσική εξέλιξη αλλά μην ξεχνάς ότι η μία που ασχολήθηκε σοβαρά με το θεατρικό στοιχείο είναι η αθάνατη Diva του λυρικού θεάτρου,η Μαρία Κάλλας,αλλάζοντας τα μέχρι τότε δεδομένα.Morgan le Fay έγραψε:Αγαπώ όπερα, αλλά ως ένα σημείο.Είναι ξεκάθαρα κάτι πιο κοσμικό. Για τον θεατή τουλάχιστον. Θέατρο δεν το λες, η θεατρική του τέχνη είναι τόσο συμβατική που είναι ψεύτικη. Το όλο θέμα είναι να κρατηθεί η τεχνική ενώ ο λυρικός τραγουδιστής δρα στην σκηνή, και δεν είναι καθόλου, μα καθόλου εύκολο. Αυτά
Γενικά αγαπώ να βλέπω τις τρελές παραγωγές και να το ακούω, το θεωρώ καλαίσθητο αν μη τι άλλο. Αλλά είναι μουσική για κόσμο που γνωρίζει από μουσική. Και εννοώ κόσμο με δίπλωμα στην μουσική, με χρόνια ενασχόληση.
Amycus έγραψε:Τα περισσότερα προβλήματα τα έχω με τον Βάγκνερ,πραγματικά δεν τον αντέχω.Όλο αυτό το πομπώδες,το επικό και η διάρκεια! Καμιά του όπερα δεν πέφτει κάτω από τις 3 1/2 ώρες! Ε,για όνομα!! Μακριά και αγαπημένοι.
Amycus έγραψε:
Κωνσταντίνα μην ξεχνάς πως όταν έγραφαν όπερες,ήξεραν ότι δεν είχαν ως κοινό μόνο επαγγελματίες ή ερασιτέχνες μουσικούς αλλά ετέροκλητο τέτοιο.Κανείς δεν νοιάζεται αν ο Μότσαρτ θα κάνει 10 μετατροπίες σε μία άρια ή θα βάλει το μπάσο σε τρίηχα με τον σολίστα σε όγδοα.Αυτά αφορούν τους μουσικούς,μην σου πω τους θεωρητικούς.Άρα η μουσική ήταν το πρώτο μέλημα τους.![]()
Hecate έγραψε:Διαφωνώ με τον Θάνο στο θέμα του Wagner, είναι από τους αγαπημένους μου επειδή έχει το επικό στοιχείο και οι όπερες του είναι πολύ μεγάλες.
Gellert έγραψε:Διαφωνωωωωωω. Λατρευω τον Παρσιφαλ!
O Bάγκνερ έχει "μουσική βαβούρα" για αυτό δεν τον μπορώ.Μεταχειρίζεται τα όργανα όλα το ίδιο.Δεν το ενδιαφέρει η μουσική περισσότερο από τον εντυπωσιασμό.Όχι πως δεν έχει μελωδικές εξάρσεις αλλά είναι λίγες.Και αν κάτσεις να ακούσεις το "Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν" ολόκληρο έχει αλλάξει ο χρόνος.Μόνο το "Λυκόφως των Θεών" διαρκεί πέντε ώρες!!!Cassandra Black έγραψε:Κι εμένα μ' αρέσει ο Βάγκνερ ακριβώς επειδή είναι επικός και πομπώδης, και γενικά τα αγαπημένα μου κομμάτια στην όπερα έχουν αυτό το στυλ.
Hecate έγραψε:^Μια μέρα θα κάτσω να δω όλη την τετραλογία μαζί, θα μου πάρει κυριολεκτικά μια μέρα![]()
Το "καλό" με μένα είναι ότι δεν έχω ιδέα από μουσική οπότε μου είναι πολύ πιο εύκολο να απολαύσω κάτι χωρίς να μπω σε σκέψεις του τύπου "δεν χειρίζεται καλά το ένα και το άλλο" γιατί πολύ απλά δεν καταλαβαίνω τις διαφορές. Αν ήξερα θα τις αντιμετώπιζα όπως αντιμετωπίζω τη λογοτεχνία όπου το ένα μου ξινίζει, το άλλο δε μ' αρέσει κτλ. Και αυτό μας φέρνει στο ποστ της Κωνσταντίνας, πραγματικά δεν πιστεύω πως χρειάζεται έστω και η ελάχιστη γνώση των τεχνικών σημείων ενός αντικειμένου για να ασχοληθείς μαζί του, αρκεί η θέληση. Σίγουρα αν ξέρεις για παράδειγμα κλασσικό τραγούδι εκτιμάς περισσότερο τη δουλειά των τραγουδιστών αλλά δεν είναι προαπαιτούμενο.
Cassandra Black έγραψε:Δεν έχω πρόβλημα με τις μοντέρνες μεταφορές αρκεί να μην είναι υπερβολικές. Δηλαδή πήγα να δω τη Μανόν Λεσκώ και μου 'χανε βάλει μέσα ναρκωτικά και αιμομιξίες, για ποιο λόγο?![]()
|
|